8 Ocak 2009 Perşembe

Ortada Bir "Hadise" Var

M.NİHAT MALKOÇ

Türkiye’m gariplikler ülkesi… Bu ülkede şaşırıp kalmak için yüzlerce sebep var ortada. Bundan 85 yıl evvel Cumhuriyet güneşi doğdu ufuklarımızdan. Fakat içimizde kökleşen müstemleke ruhunu bir türlü kazıyıp atamadık. Her şey olduk ama bir türlü kendimiz olamadık; titreyip kendimize dönemedik. Hâlâ başkalarının çeşmesinden dolduruyoruz tasımızı. Canım Türkiye’m ne yazık ki her geçen gün özüne yabancılaşıyor.

Avrupa Yayın Birliği 1956’dan beri her yıl Avrupa ülkeleri arasında Eurovision Şarkı Yarışması düzenliyor. Türkiye bu garip yarışmaya ilk kez 1975 yılında Semiha Yankı’yla katılmıştır. Ülkemiz 2003 yılında katıldığı bu şarkı yarışmasında Sertap Erener’in “Everyway That I Can” adlı İngilizce şarkısıyla birinci olmuştur. Böylelikle Türkiye 49. Eurovision Şarkı Yarışması’na ev sahipliği yapmıştır. Fakat bu başarı öz benliğimizle, Türkçeyle kazanılmamıştır. Böyle bir başarı göğsümü kabartmamıştır, aksine yüzümü kızartmıştır.

Ülkemizde Eurovision Şarkı Yarışması’nı, sebebi hikmeti neyse, TRT organize ediyor. Bu yılki şarkı yarışması TRT tarafından “Hadise” adında ‘sözde şarkıcı, özde oryantal’ birine ihale edildi. Bir röportajında “Ben kendimi fity fity Türk ve Belçikalı hissediyorum.” diyen ve ömrü boyunca Türkiye’de yaşamayan bu cilveli hatun, bizi Avrupa arenasında temsil edecek. Yine aynı röportajında “Ben çok seviyorum seksi olmayı; ben çok seviyorum minilerimi” diyen ‘devletlü’ temsilcimiz Hadise majesteleri yüzde 99’u Müslüman olan Türkiye’yi temsil edecek! Ne garip değil mi? Benim yaşlı ninem ve dedem ‘seks’ kelimesini duysa yüzleri kızarır, yerin dibine girerler. Mahremiyet şahsa özeldir. Böyle bir kültürün ve inancın mümessilleriz. Fakat majesteleri seksi görülmekten ve erkeklerin yüreğini ağzına getirmekten büyük bir haz alıyor. Bu kadın; şarkılarını değil, kendini ön planda tutuyor. Bunu da Sonat Bahar adlı gazeteciyle yaptığı aynı röportajda itiraf ediyor: “Ben çok seviyorum bana bakılsın. Ben istiyorum ki insanlar izlerken keyif alsın. Sadece şarkım değil, ben de önemliyim.”

Sırf bu yazıyı yazabilmek için günaha girip Hadise’nin deli saçması şarkısını dinledim, klipini seyrettim. Aşırı dekolte bir kıyafetle göğüslerini cömertçe sergileyen ve poposunu sallamaktan başka marifeti olmayan “fity fity Türk fity fity Belçikalı” Hadise, bu haliyle benim ülkemi temsil etme hakkına sahip değildir. O, önce yüzde yüz Türk olsun bakalım.

Bu ecnebî şarkıyı ve kadını gördükten sonra sükût-i hayale uğradım. Neresini eleştireceğimi bilemiyorum doğrusu. Sözün bu noktasında “Deveye boynun eğri demişler: O da ‘nerem doğru ki...’ demiş” kıssası geliyor aklıma. Bu şarkı bir kere Türkçe değil. Şehit kanlarıyla suladığımız, bedel vererek aldığımız bu toprakların, şerefli Türk milletinin dili ne zamandan beri İngilizce oldu? ‘2003 yılında İngilizce şarkıyla katıldık, birinci olduk’ diyenlerin fısıltılarını duyar gibiyim. Olmaz olsun böyle birincilik!... Milleti meydana getiren unsurların başında gelen dil, devreden çıkarıldıktan sonra yaldızlı birincilik gelse ne anlamı var? Dağlarca’nın dediği gibi ‘Türkçem benim ses bayrağım’dır. O bayrak düşmemelidir.

TRT, bilindiği gibi devletin bir kurumudur. Türkçeye en çok hizmet eden ve saygınlığı en üst düzeyde olan TRT nasıl olur da Türkçeye ihanet eder? Bunu anlamakta zorlanıyorum. Malum olduğu üzere 8200 kişi çalıştıran TRT’ye elektrik faturaları üzerinden her ay yüzde 2 kaynak aktarılıyor. Bu para senin, benim, hepimizin cebinden çıkıyor. Hiç kimse de bize ‘sen bu parayı vermeye razı mısın?’ diye sormuyor. 2009 yılında Eurovision Şarkı Yarışması’nda Türkiye’yi temsil edecek Hadise’ye bu paradan tamı tamına 450 bin TL verilecekmiş. Bu rakamı eski paraya çeviremeyenler için söylüyorum: Tam 450 milyar lira… Bu para sadece zenginlerden değil, gecekondularda bir somun ekmeğe muhtaç olanlardan da çıkacak.

Türk kültüründen hiçbir iz taşımayan, sözleri deli saçması olan, müstemleke ruhuyla İngilizce söylenen bu şarkı ve “fity fity Türk fity fity Belçikalı” Hadise ülkemi temsil edemez. Bu vatan için canlarını veren şehitlerin kemikleri sızlar. Elektrik faturama yansıtılan paralarla ülkemi sömürgeleştiren, ülkemi ecnebilere maskara eden TRT’ye hakkımı helal etmiyorum.

Hiç yorum yok: